WARDEMENTSxORANGEBABIES

De collab tussen Wardements, het merk van ambassadeur Ward Stegerhoek, en Orange Babies werd groots gevierd in New York tijdens de spectaculaire lancering in een tailor made pop-up store, gehost door het Amerikaanse V magazine en het vermaarde fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin.

Oprichter Baba was hierbij aanwezig.

JEROEN IN ZAMBIA

In juni vertrok Jeroen van Koningsbrugge met zijn vrouw, Marie-Claire Witlox, naar Zambia om de Orange Babies projecten te bezoeken. Zijn optredens bij Jinek, Boulevard, Radio 2 en social media hebben bijgedragen aan een groot bereik wat leidde tot het vergroten van onze naamsbekendheid en genereren vanextra inkomsten.

PUBLICITEIT

Direct na de lancering bleken de producten een instant hit. Gigi Hadid werd op straat gespot in haar Orange Babies hoodie, hetgeen werd o.a. opgepikt door V-Magazine, de Evening Standard, de Daily Mail, Vogue en de Telegraaf. Ook andere topmodellen zoals Cindy Crawford, Kaia Gerber, Doutzen Kroes,Christy Turlingtonen, Anja Rubik, Kate Moss en Romee Strijd zijn op social media gespot met de hoodie! 

TOUR SOUTH-AFRICA

Het grote succes van 2018 is wederom gerealiseerd bij de Orange Babies Cycling Tour, dit jaar vond voor het eerst ook een Millennial Tour plaats. Beide evenementen hebben samen zo'n € 437.000 opgehaald, een toename van 10% in vergelijking met de bijna € 395.000 opgehaald in 2017.


CLUB DAUPHINE

De eerste benefietavond in Club Dauphine was tevens een van de hoogtepunten in 2018. Onder andere artiesten als Sjors van der Panne en Sherry Dyanne traden op. Met de opbrengst van deze succesvolle avond kan Orange Babies één jaar lang een huis steunen voor 40 wees- en andere kwetsbare kinderen die slachtoffer zijn geworden van hiv/aids.

WORLD AIDS DAY

Samen met Dance4Life stonden wij, in het kader van Wereld Aids Dag, in de M.A.C. Cosmetics counters in de Hudson's Bay Amsterdam. Samen met ambsassadeurs, vrienden en influencers verkochtten we de VIVA GLAM lipstick en mochten we een geweldige cheque in ontvangst nemen met de opbrengsten.



MYSTERY MOUNTAIN

Een ander hoogtepunt van 2018 was de Mystery Mountain. De sportieve uitdaging die jaarlijks door Destil wordt georganiseerd. De deelnamers hebben afgezien op de prachtige Col de la Bonette in Frankrijk en samen een recordbedrag van € 95.000 voor Orange Babies ingezameld.


POSBANK CHALLENGE

In de zomer vond de Posbank Challenge plaats (voorheen Expeditie Junior). Teven door Destil georganiseerd. Kinderen tussen de 6 en 14 jaar beklommen zo vaak mogelijk de Zijpenberg in Rheden. Samen met sponsors is er een bedrag ingezameld van maar liefst € 14.072.

WEISSENSEE4KIDS

Ook de 55 deelnemers schaatsten een halve of hele Alternatieve Elfstedentocht op de Oostenrijkse Weissensee. Voor Orange Babies en het Ronald Mcdonaldhuis Zwolle buffelden zij bij een temperatuur van 18 graden onder nul op het bevroren meer vol scheuren. Meer dan € 103.000 werd opgehaald om te verdelen over de twee doelen.